torsdag 1 mars 2007

Den Stora Röran

Mössan har hört av sig. Söta lilla kvinna. Hon har tydligen svårt att koncentrera sig, och säger att möten med mig ger "mersmak". Jo, tack detsamma. När jag fick hennes mail satt jag en lång stund och bara flinade. Sen satte jag på Livingroom med Tegan & Sara och studsade runt lite i lägenheten. Jag tänkte väl att vi kom lite väl bra överens för att hon bara skulle försvinna sådär.
Hon påpekar dock att hon inte vet vad hon vill, och då tolkar jag det som att hon nog vill ses igen men inte vet om det är en bra idé. Nej jag vet inte heller om det är en bra idé, men allt kan inte vara rationellt och genomtänkt.

Träffas vi igen är detta officiellt ett triangeldrama. Mon Dieu. Jag är verkligen inte så avancerad. Jag får helt enkelt improvisera. Hur svårt kan det vara?

I ena ringändan har vi Amasonen, a.ka. Sex On Legs, självständig till förbannelse, ego och förförande. Skarp som en knivsudd, hal som en ål, ett stort hjärta och samtidigt en kyla som kan skrämma vettet ur vem som helst. Som då och då uppvaktar mig så jag rodnar.

I andra ringändan har vi Mössan, den äldre men ack så oskyldiga jugoslaven, med mörka glittrande ögon, en sexigt pojkaktig kropp och ett mycket sårbart hjärta som genomsyras av snällhet. Som lever ett liv långt från mitt, men som jag ändå kan prata med i timmar utan att bli uttråkad. Som är jävligt rolig.

Okej, det ni ser nu, det är upptakten till vad de senare ska kalla Den Stora Röran.

Inga kommentarer: