onsdag 14 mars 2007

"Now Mary she ain't helpless"

Ikväll lyssnar jag på The Gossip, jobbar på nya tavlan och håller käften. Jag tänker inte på sånt som tvivel, bowling och och approximanter. Jag målar fall i ett tyg. Det går åt helvete, vilket känns tacksamt för då fokuserar jag ännu hårdare. Och The Gossip. Det är något visst med rockchicks, oavsett storlek. Beth Ditto i sina polkadotklänningar, Juliette Lewis i sina knäskydd. Det är så man blir darrhänt. Lägenheten är full av dreadspojkar som bara vill lyssna på Jefferson Airplane av någon anledning. Jag matar dem med inlagd ingefära och stänger in mig på rummet med Beth. Jag är med henne i tankarna där hon rullar runt på scenen och skriker sig hes. Själv håller jag käften, för det är så förbannat skönt att för en gångs skull inte säga nåt, utan bara lyssna.

Inga kommentarer: