torsdag 22 mars 2007

Sex saker och en upplösning

Min polyamöra fas höll fasen inte längre än några dagar! Helsike, jag ville ju också vara avancerad, ville också vara modern och frigjord och queer och fan och hans moster. Men det är slut med badandet, Mössan kände sig inte okej med situationen och har dragit sig ur. Hon bad mig att ge oss en ärlig chans, att stå med båda fötterna inne, men jag kan inte det. Inte nu. Antagligen släpper jag taget om något jättefint, så ni får gärna kalla mig idiot. ("det har jag ingenting emot")

I alla fall:

1. Jag går igenom perioder då jag är besatt av en viss föda. Jag vill inte äta något annat. I ett halvår var jag besatt av grapefrukt och åt så många jag kunde varje dag. Sen var det gerkins. I höstas var det balsamvinäger. Ett tag var det glass i kombination med cigg, det var mindre lyckat. Just nu är det soja i alla dess former.

2. Mitt partytrick är att öppna flaskor med tänderna.

3. Hela min uppväxt cirkulerade runt dans. Jag dansade jämt, det var mitt syfte, mitt öde. Jag såg Fame när den sattes upp i Stockholm och grät av lycka och igenkänning. Karl Dyall och Michael Jackson var mina hjältar. Sen gjorde festandet och pojkarna intåg i mitt liv, Karl Dyall blev Jehovas vittne, Michael Jackson tappade fotfästet, och dansen... ja den gled omärkligt undan. Men jag kan fortfarande göra moonwalk.

4. Jag har fått sparken från Kungliga Operahuset i London.

5. Jag äger en motorcykel, men inget körkort. Den bara står där, röd och retro, och samlar damm. Det är mycket sorgligt.

6. Jag kommer ihåg väldigt många av mina drömmar, och kan ibland styra dem. En satanist försökte ett tag övertyga mig om att jag hade kontakt med en högre sfär och ville att jag skulle bli medium i hans seanser. Men jag är och förblir inbiten ateist.

Nu har jag gjort mitt, men av ren skepcism skickar jag inte vidare. Bite me. Istället ska jag gå och låtsas som att jag inte grubblar häcken av mig över denna plötsliga upplösning av triangeldramat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där med att snöa in på viss föda. Eller vissa saker överhuvudtaget, ibland tror jag att jag är lite autistisk.