lördag 3 mars 2007

What a night, what a sight

Igår kväll kom jag hem till en lägenhet badandes i ljus. Kombon var i full färd med att sätta upp nya lampor i vår mastodonthall, hon hade varit på IKEA för en uppdatering av hemmet. Minuten senare stod jag i köket och strök gardiner, och nu är köket så fint att man blir lite illamående av det. -Eller det har kanske snarare att göra med mitt fysiska tillstånd.

Jag hade börjat hasa omkring i pyjamas och laga mat när ett gäng tokglada dreads rumlade in genom dörren, och helt plötsligt hade det blivit en förfest! -I pyjamas, inte att underskatta. Vi drack upp absolut all alkohol vi hade i lägenheten, och var sen precis så runda under fötterna att vi fick för oss att dra till en klubb vi visste skulle vara illa, men gratis. "Vi" förresten, kombon blev dålig så henne fick vi lämna hemma. Klubben var precis så illa som vi hade trott, mycket backslick och plattångat blondinhår, mycket uppfällda kragar, mycket fladdriga små toppar. Vi pogade lite till technon och gick sen över till att bälga i oss mer alkohol. Någonstans i röran sprang jag in i en liten knubbig mörk kille i kostym. Han sa att han var bisexuell och det tyckte jag var groovy och helt plötsligt satt vi i en taxi på väg God knows where för att dricka upp hans champagne. Jag minns inte om vi någonsin drack den där champagnen, men jag har ett svagt minne av ljudet av en poppande champagnekork. Sen försökte vi ha sex ål najt lång, men det gick inte särskilt bra. (det här, mina damer och herrar, är vad man brukar kalla "en diplomatisk omskrivning") Men kul hade vi! Vaknade framåt lunch i hans jumbojet till säng, hasade runt och pratade med hans katt medan jag letade reda på mina kläder, pussade hans begynnande flint och smög ut. Det var en rolig karl.

Hade hamnat på andra sidan stan, men pallade inte riktigt med kollektivtrafik i mitt ynkliga tillstånd utan gick hela vägen hem, fokuserad på att hålla magen i schack. Drösade i säng, väcktes nån timme senare av ett telefonsamtal från Mössan. Ja just det, jag skulle ju träffa henne idag ja. Väste fram en presentation av min baksmälla och bad om ursäkt, men jag kunde nog inte röra mer på mig idag. Nu verkar det dock som att hon kommer hit och tittar på film med mig istället, så jag antar att jag måste försöka fixa till den här avfallshögen som en del skulle referera till som "min kropp", och kanske städa undan lite flaskor och sånt. Men först ska jag nog lägga mig i sängen en stund till och njuta av dagen-efter-ångesten. Försöka förlika mig med det faktum att jag har hoppat i säng med en man. Jag trodde vi hade slutat med de där fånigheterna? Hmm?

Inga kommentarer: