torsdag 15 mars 2007

Mellan varmrätten och kaffet.

Stämmer lunchträff med Mössan på hennes jobb. Mössan är inte öppen med sin läggning, och förklarar att det känns busigt att ha mig på hennes arbetsplats. Vi sitter mitt i den stora restaurangmatsalen och medan jag stoppar i mig ruccola stirrar hon på min uringning med glansiga mörka ögon och säger med gravallvarlig röst "jag vill ta på din kropp" så det nästan sprutar ut balsamvinäger ur näsan på mig av skratt. Mumlar sedan något om mina läppar och min doft. Det finns en nästan naiv rakhet hos Mössan som får mig att vilja kasta upp henne på matsalsbordet och göra henne till min efterrätt.

1 kommentar:

KuriÅsa sa...

Shit man god damn it! Ta Mössan! Glöm den andra som jag har glömt vad hon kallas. Är inte så insatt heller, har ju precis hittat din blogg... men ändå! Ozzy röstar för Mössan. Fett.