torsdag 28 juni 2007

Det moderna skrivandet

Jag skriver inte så ofta om vardagen, de där faktiska små händelserna som inte har något med den lesbiska sfären att göra. Man är ju så mycket mer än flata, menar jag. Förhoppningsvis är man/jag det. Så nu ska jag skriva ner en liten beskrivning av idag:

Vaknade upp i tron att jag var bakis. Men det var jag inte. Sen har jag jobbat oförtrutet hela dagen. Med avbrott för lunch som bestod av matlåda och bok. Åt ur den ena, läste i den andra.
Sen blev det eftermiddag. Sen dess har jag fått ett glas champagne, jag har petat på min kollegas bebismage (som hon tror ingen ser), jag har garvat rått åt en enfaldig kollegas Simpsonslips. Jag har fnissat mig igenom en intetsägande företagspresentation. Det blir så när man får ett glas champagne i näven. Jag har även spenderat två timmar i telefon med en konsult, för att via en knagglig telefonlinje från Ungern försöka reda ut bland annat vad "Szállodai szolgáltatás" betyder. Sen ville jag dunka huvudet i väggen tills jag lämnade våta fläckar på tapeten, men istället gick jag och åt lite godis.

Nu ska jag iväg och köpa en flaska vin, hämta en alldeles nylagad cykel, och äta middag med två amerikanska bögar som verkar leva i ett rätt heteronormativt förhållande, med den traditionella uppdelningen kvinnlig/manlig, hemmafru/byggjobbare. Fascinerande det där.
Och för att fortsätta med denna gripande diskbänksrealism, så är jag i desperat behov av en tvättid. Det är jag å andra sidan nästan jämt.

Hejkon bejkon

1 kommentar:

Anonym sa...

Dr Bakis ordinerar i all välmening sin egen medicin Bakis, trots att du nu inte var bakis just denna gång när allt kom omkring. Med trevlig hälsning! // Dr Bakis. (PS: Är detta inlägg reklam? Ja det får man väl säga. Spam? Nä det tycker inte Dr Bakis, hoppas du inte blir irriterad)