tisdag 26 juni 2007

Min exhög och min böghög.

Jag rensar ut allt från Mössan. Sms, mejl, de söta små lapparna hon lämnade på min kudde, bilderna i telefonen. Det enda som kvarstår är fotona på datorn, de vill jag spara. Allt annat raderas. Det kan tyckas känslokallt, jag vet att Mössan skulle se det så, men jag vill helt enkelt inte påminnas om att jag precis har kommit ut ur en kraschad romans. Mitt liv verkar innehålla så många. "...en plus je sais que ca t'excite d'avoir une extra ex sur ta liste..." Nej inte alls faktiskt. Å andra sidan har jag hellre många ex än sitter och ruttnar i ett förhållande som inte funkar. Det där med att vara rädd för att vara singel, det är inte min kopp te, aj äm a lånly hönter. (eller hur...)

På tal om nåt helt annat så har ännu två bögar trätt in i mitt liv. Snart saknas det bara en barack med hönsnät så har jag en hel kennel. Sen ska jag mata dem alla med breadsticks och mojito. (fast i verkligheten brukar det snarare vara tvärtom, ju fler bögar i mitt liv desto mindre mat i mitt kylskåp) Faghag funkar, säger jag. Det enda som är synd är att jag aldrig kan prata sex med dem, de blir så skärrade av mitt snack om bröst mot bröst och scissor sisters. De stackars små liven.

Är det förresten nån som är bekant med Köpenhamns gayliv? Jag och Amasonen ska snart dit, och letar med lupp efter en bra tjejklubb. Någon som har något tips?

1 kommentar:

Carolina sa...

Prova Chaka i köpenhamn!
Vi har försökt, men aldrig lyckats komma dit när det är öppet.
Så går det när man är spontan! Haha!

http://www.chaca.dk/

Ha det så roligt! :)