lördag 23 juni 2007

Fina kvällar, aktiva nätter

Okej, efter i natt kan jag definitivt konstatera att den där asexuella perioden är över. Jag har drömt sexdrömmar hela natten. Vid ett tillfälle hade jag trekant med en ung Whoopi Goldberg och Brittany Murphy. Så går det när man tittar på Girl, Interrupted för mycket. Whoopie var för övrigt enchanting med sitt stora afro, och spann som en katt när hon viskade "You know you love me most". Och det är sant, jag väljer alltid en stadig Whoopi före en nervig Brittany. Åtminstone i teorin.

Midsommarafton firades med föräldrarna och deras närmaste vänner, det var ett Kodakmoment där vi satt allihop inne i växthuset, med tända kandelabrar, fyllda vinglas, gammal jazz i bakgrunden och regnet strilandes utanför i mörkret. Jag satt invirad i en filt, hällde i mig vin och skrattade åt alla gamla anekdoter om människor som kallades Knoppen, Kattskinnet och Vässarn. Det är bitterljuvt att inse att man hade älskat att hänga i föräldrarnas gäng då på 70-talet. Undrar vad man hade fått för smeknamn, och om man hade kört en egen eller suttit bakpå.

1 kommentar:

Dummie sa...

Min pappa har också massa öknamn på flera av sina polare. Fimpen, Blomman, etc. Det måste vara en generationsfråga!