tisdag 1 mars 2011

Framme i San Francisco

Jetlaggad sitter jag i mitt tillfälliga hem och förundras över hur man på bara en dag kan transportera sig till en annan världsdel. Det är så jävla enkelt, allt man behöver göra är att köpa en biljett. Och så följa instruktioner, typ "gå till Gate 33". Mitt rum har ett inbyggt skrivbord i ett burspråk, så där sitter jag, frusen och förvirrad, och tittar på när solen går ner över San Francisco. Jag bor mitt i området The Haight, och vad jag har sett så länge så präglas det av haschkultur, indiemärken och ekologiska mataffärer. Jag gick en kort tur och handlade lite basvaror, och på vägen dit så spred ungefär varannan affär en doft av rökelse. Alla hus är såna där pastellfärgade viktorianska hus, även "mitt". När jag hittade bagelhyllan i mataffären så höll jag på att börja tjuta. Jag menar, en hel HYLLA. Samma sak när jag kom till grönsakshyllan, och varje grönsak såg ut att vara handplockad och de var alla lagda i fina formationer och precis allt var ekologiskt. Jag blev hänförd. Fast det kan förstås ha lite med tröttheten att göra också. Möjligtvis. Nåja. Nu ska jag försöka vara lite social innan jag däckar fullständigt.

Inga kommentarer: