fredag 25 mars 2011

Heteronormen är stark

Det händer märkliga saker nu när M är här. Det här är bara några exempel:

Folk tar mig inte på allvar när jag sträcker fram mitt visakort. De tar alltid för givet att det är M som betalar. Även om det är jag som betalar så ger de kvittot till M för påskrift. Eller så ser de inte att jag håller fram mitt kort, för de är så inställda på att de ska få ett från M. Och om det är jag som har betalat, så tackar de M.

När vi var och handlade i går så betalade jag, och sträckte sen fram handen för att ta emot kassen med varor. Mannen bakom disken vägrade att ge mig den, och sträckte fram kassen mot M (som tänkte på annat och inte alls var med). Jag försökte ta kassen, men mannen envisades med att pracka på den på M tills M insåg vad som pågick och tog den. Mannen såg lättad ut.

En kväll på väg hem från en bar så mötte vi en man som sa "hold her hand, she's beautiful". Vi hade både händerna i fickorna för det var kallt. Jag antar att det var menat som en komplimang, men jag blev irriterad och gav främlingen en bläng. Jag behöver inte bli hållen i handen, tack så mycket, jag är en vuxen människa. Som om främlingen tyckte att M skulle ta bättre hand om lilla mig. Urk.

I kväll ska vi på burleskklubb. Fina grejer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

WHAT?!?! Men jag trodde att det var 2011 i HELA världen!/J

Constantin: sa...

Hell no! Bara i utvalda delar, tydligen...