torsdag 3 mars 2011

Men jag har bara regn hos mig

I dag har San Francisco var indränkt i en hinna av regn. Jag hade bokat ett möte med min kontakt här, men eftersom hon helt klart är en scatterbrain så hade hon glömt bort det, och dök inte upp. Jag var varken förvånad eller sur, kanske mest resignerad. Istället traskade jag omkring på campus ett tag och spanade in hur det är att vara en amerikansk student. Tydligen verkar mycket handla om att bära tungt, prata högt, och dricka mycket kaffe i termomugg.

Jag åkte tillbaka till Haight och kollade i affärer. Var inne i en väldigt trevlig liten vintagebutik med dräkter från 20-talet och djurkranier, och blev kvar en stund och babblade med den hennafärgade butiksägarinnan. Tydligen är svenska folkdräkter väldigt eftertraktade inom vintagevärlden. Who knew?! Sen hittade jag en butik som sålde helt fantastiska smycken som jag nog måste köpa allihop. Jag menar, vem behöver inte ett knogjärn i form av en puma gjord av strass? Efter det mötte jag en värvare från Greenpeace och fick lära mig deras hemliga handslag.

Eftermiddagen spenderades hemma, framför datorn. Huset är iskallt, jag har mössa på mig inomhus. Jag försöker få någon struktur på uppsatsen, men känner mig trött och håglös. Funderar på om det fortfarande är lite jetlag, eller om jag börjar dra på mig en förkylning. Måste nog äta lite bagel.

Inga kommentarer: