söndag 27 mars 2011

Jag vinner ändå

Vad är det med min kropp? På grund av den jävla huvudvärken var jag tvungen att hoppa över marknaden och stanna hemma igår kväll. Tröståt Ben & Jerry's, tittade på Supernatural och klämde på min nya fina fuskskinnjacka. Lagom till att huvudvärken började ge med sig så började min högra fot kännas konstig. Som att nån nerv hade hamnat snett eller så. Försökte massera den, stretcha den. Blev bara värre. Nu, ett dygn senare, haltar jag fram som en ryckig och stönande pingvin. Foten är varken svullen eller öm om man tar på den, men jag kan knappt lägga nån tyngd på den. WTF? Tror det är något muskulärt, och jag antar att det är min kropp som bestraffar mig för att jag i flera veckor har gått långa sträckor varje dag i ett par kängor med stum träsula. Det vill säga, jag straffas för min fåfänga. Av Gud. Dödssynd och allt det där. Fördelen med mitt straff är att jag håller mig hemma. Framför datorn. Arbetandes med uppsatsen. Så HA HA Gud. I win.

Inga kommentarer: