torsdag 10 mars 2011

Diane my love

Två mycket intensiva dagar med intervjuer och auskultationer. Jag har besökt Stanford (stort och trist), Oakland (spansktalande slum), Pleasanton (pleasant) och Livermore (platt). Något som jag inte var beredd på var hur vacker naturen är här omkring. Jag har förstått att allt blir torrt och bränt under sommaren, men just nu är det böljande gröna lummiga kullar var man än åker. Träffat jävligt trevliga människor, vissa som jag hoppas få behålla. Särskilt Diane som jag har följt hela dagen i dag. Jag har babblat mig hes och garvat i hennes slitna gamla Volvo, åkandes mellan patienter, och det var länge sen jag kände en sån omedelbar kärlek till någon, så fort jag såg henne. Fantastisk kvinna. Hon var full av helt fantastiska historier, och hon erbjöd att låna ut sin husbil till mig och M. Nu surrar huvudet av alla intryck och funderingar, och magen är full av burrito. Dags att sova. Men för er i Sverige är det nog alldeles strax dags att gå upp, hos er är det redan imorgon bitti. Så... god morgon.

Inga kommentarer: