torsdag 24 februari 2011

Lat och plattfot

Jag har tummen hårt upptryck i röven den här veckan. Jag har hur mycket som helst att förbereda inför resan, både praktiska saker och jobb med uppsatsen, men istället driver jag omkring och dricker alkohol med folk eller sitter hemma och tittar på serier (just nu Supernatural). Arbetsdisciplin är inte min starka sida. Igår gick jag och tränade för första gången på en månad och dog lite grann. "Kondition är en färskvara" är en klyscha som aldrig känts mer som ett understatement. Jag har träningsvärk i halsmusklerna. Halsmusklerna?!

Jag försöker också tänja ut ett par sneakers jag köpte på tradera för ett tag sen. De är från Bobbie Burns och hur små som helst. Mina knotiga tår håller på att spränga tyget, det ser ut som om någon har pressat ner en kulpåse i skorna. Det blir tredje paret skor jag har köpt på tradera som jag måste ge bort. Hur många par skor har jag köpt på tradera? Svar tre. Ska försöka sluta med sånt. Det är så knäckande att sen se vänner strutta omkring i mina älsklingar. Gesten fyller mig snarare med en grönosande avund än med en rosaglittrande känsla av generositet. Det är bara att inse att jag har rätt stora fötter.

Inga kommentarer: