tisdag 8 mars 2011

Nya platser

Har haft vidrig huvudvärk från och till sen igår kväll. Tror det är vätskebrist, men att tillföra vätska verkar inte helt ta bort problemet. Har ändå lyckats ha en mycket produktiv dag. Först gick jag neråt stan och fixade ett åkkort. Vuxet av mig. Sen åkte jag ut till pirerna. Det var ett misstag, för där finns fan inte ett skit. Jag gick och gick tills jag hade slitit upp mitt skavsår igen, och sen vände jag inåt land igen. Området intill heter North Beach (och har ingen strand) och där hade jag läst att det skulle finnas lite justa butiker. Det är brant uppförsbacke hela vägen och mitt huvud bankade så jag mådde illa, men väl framme lyckades lite retail therapy dämpa smärtan. Hittade ett par örhängen i form av vingar. Efter det strosade jag vidare mot Chinatown. Mycket turistanpassat, men rätt kul.De säljer grejer där som är helt sanslösa. Som en gigantisk kristallkrona i form av en pojke på en häst som sprutar vatten. Galet.


Sen åkte jag till Mission, där Liz bor. Vad jag förstår så är det där man hittar alla flator. Ganska ruffigt område men med roligt uteliv. Där finns bland annat San Franciscos enda (!) flatbar, Lexington. Där blev jag väldigt packad i fredags. I alla fall, jag tittade på när Liz tvättade sina flanellskjortor och hängslebyxor i en tvättomat, och sen bjöd hon med mig hem till sig. Jag är ledsen att behöva säga det, men min nya vän bor i något av ett råtthål. Stället luktar urin. Men jag fick god mat och Liz imponerade med några väldigt avancerade korttrick. Det är fint att ha hittat en vän här.

Inga kommentarer: