fredag 11 mars 2011

Vintage

Jag är dålig på att handla kläder second hand. Det är idiotiskt egentligen, men det hänger väl lite ihop med att jag inte gillar att shoppa. Jag vill ha det quick n' dirty, smash n' grab. Gå in i affär, se plagg, betala, gå ut. I second handbutiker måste man rota. Ha tålamod. Ta sin tid. Eller bara ha öga för det. Och jag har nog inget öga.

Vintage däremot, är ju en helt annan sak. Där har någon annan redan gjort rotandet och jag kan vara den latmask jag är och bara gå in och peta lite snabbt. Och här i San Francisco är vintagebutikerna guld. Jag har inte ens besökt de som ska vara bäst, utan bara de i Haight, som enligt ryktet ska vara rätt utplockade av alla turister. Men i en av dem hittade jag i dag ett par gråsvarta stuprörsjeans, sitter som ett andra skinn, och det bästa av allt: De är från AllSaints. Jag dog lite grann när jag hittade dem. Sen betalade jag. 150 spänn. Oh yeah!

Jag har blivit tipsad om en som ska vara väldigt bra någonstans nära korsningen Market & Church Street. Så dit ska jag imorgon.

Inga kommentarer: