lördag 26 mars 2011

Hubba hubba

I dag vill jag bara ligga i sängen och titta på Supernatural. Burleskshowen, Hubba Hubba Revue igår var kul, till och med skitbra bitvis, men ändå inte helt fantastiskt. Kanske är det när burlesk övergår i buskis som jag backar. Men vi såg många hårda rockabillybrudar i korsett där behagen var så stora att de svällde över som jästa vetedegar, och jag och M enades om att de var sanslöst snygga. Man ville bara klämma. Och förband till showen var 120 Minutes, ett rockband med en sångerska som var det sexigaste jag sett på länge. M sa att han ville krama på henne och jag frågade om han ändå inte ville göra mer än så, men då blev han generad. Så oskuldsfull den lilla pojken, jag förstår inte att jag inte har lyckats slå det ur honom än.

M sitter nu på planet till Chicago, där han ska byta till ett plan som går hela vägen till Köpenhamn. Jag har huvudvärk och mår illa. Maria och Brian, som jag bor hos, har stekt bacon och det stinker i hela huset. De första sekunderna som jag känner lukten av bacon så tycker jag att det luktar himmelskt. Sen blir det för starkt, och det luktar köttigt och flottigt, kväljande. Jag kommer aldrig äta gris. Så för att fly matoset ger jag mig ut i solen för att köpa en ny jacka. Solglasögonen på och vattenflaskan i handen, så kanske huvudvärken släpper så småningom. I kväll ska jag till The SF Underground Market. Slits mellan ett sug att stanna i SF och en längtan efter att vara i mitt eget hem. Bokstavligen, att sitta i min egen lägenhet.

Inga kommentarer: