torsdag 2 augusti 2007

Ta ett glas till du

Denna vecka är jag lektant åt Fransyskan, allt för att få henne på andra tankar. Retail therapy funkar som smort, men så fort plånboken är tillbaka i väskan har hon en tendens att stirra ut i ingenstans, få en liten rynka mellan ögonbrynen, och påpeka något som påmint henne om tjejen i Bryssel. En doft, en kommentar, en hårfärg. Det här är tjejen som faller för flickor snabbare än du kan säga serial monogamist. Jag drar ständigt ner henne på marken igen med mat, internskämt, mer shopping och en hel del alkohol. Det är mitt jobb denna vecka. Ikväll ska jag utsätta henne för Köpenhamns flator, förhoppningsvis finns det någon söt liten popbrud där som kan pussa bort all hennes oro. Vem vet, kanske någon som vill ta en svängom med mig också?

Inga kommentarer: