torsdag 23 augusti 2007

Shit pommes frites

Ohmigod ohmigod ohmigod, Hera kommer hit! Jag måste bädda rent, raka bikinilinjen, köpa hem frukost, dammsuga och topsa öronen. Utifallatt. Man måste vara beredd på det oförberedda. Och så måste jag lära mig danska. Fort som fan. En gång i tiden hade jag ihop det med en kille från Wales, och jag vet precis hur ödesdigra språkbarriärer kan vara i sängen. Det blir ett enda "va?" "vad sa du?" "kan du säga det en gång till?" "nej jag förstår fortfarande inte?" "ska jag...?" "eller va?". Det kan lugna ner det mest innerliga av kåtslag, tills man till slut bara klappar den andra på kinden och somnar. Inte för att jag tar för givet att vi hamnar i säng, jag är mer än nöjd bara hon står där på perrongen när jag kommer för att hämta henne. Det här är ju hur spännande som helst, en vilt främmande snygging åker över sundet för att träffa mig!

1 kommentar:

Honey sa...

haha spännande. väntar på uppföljning asap!