måndag 27 augusti 2007

Ett hem, mitt kungarike för ett hem!

Vi har fått en lägenhet! Och inte vilken som helst, utan en jättefin lägenhet i ett jättefint område, och den har till och med plats för en ateljé! Nu ska bara precis allting i lägenheten bytas ut och målas om, och sen börjar vi boa in oss i vårt nya hem. Amasonen är redan nere på detaljnivå och för långa monologer om plastboxarna som hon ska köpa och förvara sina ridsaker i nere i källaren. Själv sitter jag mest och fantiserar om lugna rödvinskvällar på balkongen, och självklart om min ateljé. Äntligen kan jag ha mina grejer framme hela tiden utan att de är i vägen, utan att jag trampar i nån kletig trasa, eller spiller ut akrylvatten i orkidén (det gillar de inte, kräsna jävlar). Så sitter vi där med varsin kopp te och glittrar med ögonen och tittar ut i ingentinget och ler saligt, suckar förnöjt. Det är nåt visst med ett första hands-kontrakt.