lördag 18 augusti 2007

Öl på ärmen, grus i dojjan

Malmöfestivalen har börjat, och den är sedvanligt blöt, i dubbel bemärkelse (det vill säga både inuti och utanpå). Igår såg jag Tingsek, som bara måste bli Sveriges nästa stora musikexport för han är too big for this town. Det är roligt att vi är så många nu som har fattat det. Och sen såg jag Asha Ali, som skulle kunna åka med Tingsek över gränsen fast gärna får spela för mig några gånger till först. Hon följdes sedan av Balkan Beat Box som fick vara öronbedövande soundtrack till mitt och Amasonens vindrickande under paraplyer, lät bra, lät mycket. Därefter satt vi en lång stund i mörkret på en brygga och delade på vin och sockerkaka och tittade på de fina lyktorna som hänger under gångbron, för att sedan traska tillbaka och lyckligt gunga till Kulturation. Jag vet att jag har ett av deras album någonstans på min dator, men kan för mitt liv inte hitta det. Jag vill lyssna på "I mitt blod" för den spelade de inte igår, men som sagt.... kan inte hitta den. Idag blir det målerimålera, jobbar på en trottoar just nu, och sen blir det parkhäng utan hyfs, för att sedan följas av "You give gay people a bad name!", och sen en hel del Promoe, kan en tänka. Min stad är den bästa staden, och just nu är den fylld av grejer som gör en kulturjunkie som jag lätt om hjärtat.

2 kommentarer:

Femininum sa...

Inte Queer Duck: The Movie? Jag har svårt att bestäma mig.

Constantin: sa...

Ja det är ju typiskt att de två enda HBT-aktiviteterna under festivalen läggs precis samtidigt! Såg du den? Var den sevärd? Jag valde föreställningen, eftersom jag anser att scenkonst nästan alltid slår filmen, och film kan man dessutom alltid få tag på vid senare tillfälle. Misstag?