torsdag 23 augusti 2007

Flickor flickor flickor

Hera, danskan, har hört av sig. Å ena sidan skrev hon ett mejl där hon redogör för sin komplicerade relation till sitt ex/blivande flickvän, att exet vill bli ihop igen medan hon tvekar, "bare så du er en anelse informeret", samtidigt som hon tycker det ska bli jättekul att träffa mig, vilket jag tolkar som att hon antingen vill säga att det inte är läge för nån flirt, eller att jag gärna får ragga på henne men lite i smyg (eftersom exet ska med ut). Å andra sidan följer hon sedan upp det med ett sms där hon tydliggör att hon "glaeder mig til at se dig på lordag". Resultatet blir en mycket konfunderad svenska. Inte lust att hamna mitt i nåt slags svartsjukedrama där jag används som mental, oral och kanske till och med fysisk slagpåse. Har heller inte lust att ge mig ut och festa med Köpenhamns snyggaste flata medan hon är fullt upptagen med att bekräfta/kyssa/prata ut med sitt ex. I slutändan blev det faktorer här hemma som fick bestämma. Inget Köpenhamn för den här gången. Som sagt, den där tysta lugna perioden är över.

Såg Tegan & Sara igår, även om jag inte är något enormt fan så var det kul att se dem live, och kul att se att de verkligen håller live också. Ovan nämnda faktorer höjde stämningen ytterligare, men jag vågar inget skriva för jag har gått och blivit feg. Såg även Miss Li, söt och skoj som alltid, men passar nog bättre för små scener än så länge. Mössan introducerades för Amasonen, och det var nog det frostigaste jag sett på länge, från Mössans sida. Jag blev alldeles ställd, verkar aldrig kunna förutse Mössans reaktioner nuförtiden. Hade nog hoppats på lite mer artighet.

Inga kommentarer: