tisdag 1 maj 2007

Pank men kåt flata

Jag är mitt uppe i en ekonomisk kris, och mina livlinor inkluderar bland annat Tradera, telefonsamtal till Frankrike, och en jävla massa gnäll. Gnäll gnäll gnäll. Hur kommer det sig att en människa som knappt har tid att gå på dass ändå inte håvar in tillräckligt mycket pengar för att kunna leva ett vettigt liv? Jag har ju för fasen ett kontorsjobb! Systemet gynnar verkligen inte den som jobbar och pluggar samtidigt. Jag får inte söka bostadsbidrag och jag får inte uppskov från CSN. Damn it. Gnäll gnäll gnäll.

I kväll ska jag laga middag åt några vänner och presentera Mössan. Mysigt. Det är skönt med en tjej som är socialt kompetent, man slänger in henne i vilket sammanhang som helst och hon bara funkar. Det är guld värt, och dessutom väldigt sexigt. Å andra sidan upplever jag nästan allt som har med Mössan att göra som väldigt upphetsande. Det här är tjejen som inte kan säga kuk, utan måste säga "kaffe utan kakor" (???), man skulle kunna tro att hon är frigid som ett kylskåp i sängen, men icke sa Nicke. Sex med Mössan är lite som att äta mascarpone samtidigt som man tittar på Shortbus, läser Milan Kundera, lyssnar på Tom Waits och får fotmassage. Plus en sjuihelvetes orgasm. Helt sjukt bra, med andra ord.

Häromdagen pratade jag med ett gäng äldre flator. Med äldre menar jag strax över 30, alltså inte vuxna på något sätt men ändå äldre än jag. Och de påstår att uttrycken "flata" vs "lesbisk" är en generationsfråga. Att jag, som babydyke, använder ordet "flata" lika naturligt som de flesta idag använder ordet "bög", men att de som är lite äldre fortfarande upplever det som ett skällsord och därför inte använder det. De säger hellre "lesbian", som i mitt huvud bara låter som "marsian" eller "babian". Vad tycker ni? Är det så?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag kan konstatera att de i de flesta fall är så.

KuriÅsa sa...

Jag säger flata. Jag är 35.

Rim sa...

Haha, jag tycker att "lesbian" låter som om det är en utomjordisk ras. "Aaaah, Lesbianerna anfaller!!!"

Dummie sa...

Lesbian kan man använda om och endast om det sägs med glimten i ögat tycker jag. Det är ett ballt ord, men att "vara lesbisk" låter mer som en diagnos eller ett tillstånd, ungefär som att vara baltisk. Nja, att vara baltisk kanske inte är en diagnos, men nära nog. ;)
Flata låter i mina öron avslappnat och bra. Eller det funkar väl att rätt och slätt säga Gay. Det är nästan bäst.