onsdag 23 maj 2007

Are those manboobs you're sporting?

Jo, jag vet ju att det är lätt att luras ibland. Det är lite av ett stående skämt inom våra kretsar, eller hur? Jag har lurats flera gånger, men i mer än några sekunder? Nej aldrig. Men nån gång ska ju vara den första...

Satt på bussen, på väg till jobbet. Framför mig sitter en väldigt söt liten svart kille, jag tänker att han måste vara runt 13-14 år. Men jag är ju så dålig på att gissa ålder, särskilt på killar. Han ser snäll ut och jag tänker att han kommer bli världens hjärtekrossare när han blir stor. Beundrar hans nacke, tänker att svart hud faktiskt är snyggast. Han tar fram en kalender, tänk att tonårskillar har kalender nu, när jag var 14 hade det varit otänkbart. Det var bara vi tjejer som sprang omkring med dem, fyllda med teckningar, låttexter och kryptiska små meddelanden. Men den här killen, han har en, och den är bra mycket prydligare än min någonsin har varit. Hela han är ovanligt prydlig för att vara en 13-åring, till och med hans baggybyxor ser prydliga ut. Jag sitter en stund och tänker på mest ingenting, lyssnar på musiken i hörlurarna, följer hans mjuka små öron med blicken. Sen helt plötsligt är vi framme vid stationen, han ställer sig upp och går av. Väl utanför bussen vänder han sig om. Va? Vänta nu... Pippi-tshirt? Bröst? Fånstirrar på människans bröstkorg i två sekunder innan jag inser mitt misstag och skrattar häpet för mig själv. Och lite lättat, för det känns mycket mer legitimt att spana in en jämnårig flata än en 13-årig pojke.

2 kommentarer:

Dummie sa...

Once you go black you never go back. Kom ihåg det. Bäst att inte ge sig ut i träsket från början eftersom utbudet är väldigt mycket mindre. Först är 5-10 % av alla tjejer gay. Sen är det väl 5-10 % av dem som har snyggaste hudfärgen svart. Livet är hårt. ;)

Anonym sa...

Alla hudfärger har sina för o nackdelar. Jag tror ingen hud kan se så len ut som svart. Och djupet i färgen sedan, och skiftningarna, speciellt om det blir lite ljusare över kinderna som på vissa. My god. Sexigt.

Men sådär supervit hy då? Åh när kvinnorna rodnar och den mjölkvita hyn blir helt rosenröd. Jisses.

Och fräknar sen på båda varianterna. Nu blev jag helt till mig.