onsdag 16 maj 2007

ADHD, någon?

Väntar på att kombon ska sluta harkla upp sina inälvor inne i badrummet och komma ut så jag kan vattenkamma den där totten på skallen som ibland ser ut som en frisyr. Är fortfarande på mycket konstigt humör. Blev igår arg på Mössan. En helt legitim orsak, men första gången. Jag vet inte hur hon tog det, hon höll med mig och var i övrigt tyst. Jag klättrar på väggarna, behöver röja, behöver cykla runt mitt i natten, saknar mina piercings, känner för ett smaskigt onenightstand, känner för att gå upp i vikt, känner för ett tequila race. Vill inte göra matlåda, vill inte skriva tenta, vill inte jobba, vill inte köpa rabattkort, vill inte tvätta, vill inte diska, vill inte laga punktering, vill inte vardag. Att leva förnuftigt kan kännas så förbannat begränsande, och jag har nog något av en personlighetsklyvning med tanke på att jag häromdagen skrev att jag är redo för struktur och stabilitet. Men det är tre saker som fått mig att fantisera om annat: En vän, en film och en blogg. För inte så länge sen så var jag ett annat jag, eller är det bara en efterkonstruktion? Kanske fanns det jaget aldrig, utan kanske är jaget konstant medan omständigheterna växlar. I så fall är jag frustrerad på mina omständigheter, understimulerad och trotsig som den värsta sortens bokstavsbarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt..

Rim sa...

Tequilarace var alldeles för längesedan!!! Goooood shit, är vad det är!

- Obesegrad.