fredag 30 september 2011

ElfQuest

Min syrra hängde intensivt med en kortvuxen och storbystad punkare när de både gick i högstadiet. När jag kom ut, många år senare, så haffade hon mig en gång på en klubb, drog med mig in på en toalett och tyckte jag skulle titta på medan hon slickade nån främmande brud på brösten. Jag visste inte vad som förväntades av mig, så jag sa artigt "he he" och gick ut igen.
Men i alla fall, det var inte min poäng. Poängen var att hon introducerade mig och min syrra till kultserien ElfQuest. Hon hade en nästan komplett samling, och vi slukade den, vi älskade den. Jag tror att vi dreglade en del också, alverna är trots allt lättklädda och snygga typ hela tiden. Sen har syrran försökt att under åren bygga upp en egen samling, men de är inte så lätta att hitta. Någon annan som har läst serien? Vet inte om den någonsin var så välkänd i Sverige. Härom dagen skickade hon i alla fall en länk, där de har lagt upp samtliga volymer online. How awesome is that!?


Inga kommentarer: