torsdag 1 september 2011

Mirakelkur

Amasonen sms:ade och frågade hur det var. Jag svarade att jag kände det som att jag håller på att gå in i väggen. Då ringde hon upp och sa till mig att dricka vin. Så jag gjorde det.

Ett glas senare var jag salongsberusad och harmonisk. Sigge såg bajsnödig ut, så vi gick ut. Kvällssolen log mot mig, och jag log bladigt tillbaka. Medan Sigge krystade ut en steamer gick Tiina Rosenberg förbi. Nej alltså inte en look-a-like, utan Tiina. Jag log lite simmigt. Tiina log inte tillbaka. Sen kom en kossa på en cykel. Hon var nog också lite dragen, men inte sådär harmoniskt dragen som jag var, utan på det mer sammanbitna sättet. Och när jag skriver "kossa", så är det inte en omskrivning för bitch. Det var en kossa, med juver och allt. Fast blond.

Det kändes lite som att jag och Sigge hade hamnat i Underlandet, så jag blandade ihop mina populärkulturella referenser och mumlade:
"Toto, I dont think we're in Kansas anymore."

Sen gick vi en tur i parken. Sigge åt lera och jag nynnade på någonting som jag inte minns längre. Sen gick vi hem. Jag fyllde på mitt glas.

Inga kommentarer: