torsdag 8 september 2011

Som en hårig vetekudde

När kroppen är trött och huvudet känns urblåst, när jag har majskolv mellan tänderna och värk i ena örat, när min mamma har åkt hem och jag inte har vett att sakna min partner, när jag känner oro i själen och behöver tvätta håret... då är jag i alla fall varm om fötterna. För på dem ligger en lurvig valp och sover. Nästan jämt.

Förutom när jag går omkring. Då vill han av någon anledning inte ligga kvar. Ingrate.

Medan Sigge sover på mina fötter ser jag Your Highness. Den känns lite som en 10-talets version av Bleka dödens minut, och det kan ju inte vara helt fel. När jag har sett klart på den så går vi ut och kissar i kors utanför grannens vardagsrumsfönster som sitter suspekt lågt. Sen går vi in, kryper ner i sängen och läser Warm Bodies av Isaac Marion. Sigge stakar sig lite när han ska läsa högt, men jag låtsas som att jag inte märker det.

Inga kommentarer: