söndag 4 september 2011

Jag vill ge utslag!

Jag skulle kunna skriva ett inlägg och berätta om mig och vänner och hundar vid havet och en känsla av indiansommar och sena kvällar på balkongen (och vin såklart), men det finns viktigare saker att avhandla.

Jag ger tydligen inga utslag på någons gaydar längre! Jag har senaste veckan mött främmande flator i flera olika sammanhang, och jag får inte längre den där igenkännande blicken! Vad får jag? Total ignorans! Jag ofinns! När blev jag förpassad till facket "okänd heterobrud" och hur gick det till? Jag ser väl likadan ut som innan, eller? Fast visst, det är sant att jag inte känner samma behov av att bära min sexualitet på utsidan nu. Inte för att jag är ihop med en snubbe, utan för att jag är i ett fast förhållande och har ju faktiskt varit det i 3,5 år. Jag behöver inte visa att jag är "raggbar". Men det är ju heller inte så att jag har bytt ut min garderob, så skillnaden kan inte vara enorm... Jag vet inte vad det är, men jag gillar det inte. Inte!

Inga kommentarer: