tisdag 13 september 2011

Återkomsten

M kom hem från Svalbard sent i går kväll. Han möttes av en alldeles salig Sigge som inte kunde sluta bita på honom, och en sambo som var bedövad i halva munnen och sluddrade. Kanske dreglade lite grann också, det vet man inte. Fina tänder hade jag i alla fall. Vi pratade/sluddrade i flera timmar trots att klockan var natt och jag skulle upp i ottan. Ändå hann vi bara snudda vid allt, allt som nu måste fram. Här ska det stötas och blötas.

Det känns som om M har varit borta i flera månader. Inte för att jag har saknat honom så, även om det hade varit det gulliga alternativet, utan för att a lot of shit went down när han var borta. Och nu är han tillbaka, och... nej jag vet inte hur jag känner inför nåt just nu. Jag är förvirrad, det får man väl vara?

Gud jag är verkligen inte okej, och den insikten gör mig mycket mer förvånad än ångestfylld.

Inga kommentarer: