lördag 6 mars 2010

Män och kursare

Min fredagkväll blev väldigt fin. Jag blev bjuden på nån torkad frukt som såg ut som bajskorvar, och hittade en väldigt fin dykedude som prickade in min musiksmak så perfekt att det var lite läskigt (eller så är jag bara väldigt förutsägbar). Han visade sig vara en riktigt duktig hobbykonstnär, och jag blev mycket inspirerad att göra som han, att leta upp fascinerande historier och jobba utifrån dem.

I dag vaknade jag och var nästan inte bakis alls. Det var magiskt. Ägnade hela dagen tillsammans med några kursare och gjorde mycket studentiga saker. Vad institutionen ska säga om allt det här obekväma studentengagemanget, det vågar en ju knappt tänka på. Alltihop var överraskande kul, jag pausade till och med och tog en fika med Bridezillan, en kursare jag alltid avfärdat som en högljudd bimbo, och hade trevligt utan att ens behöva anstränga mig. Hon berättade om sin familj och vi bondade över hur vacker naturen är i Bosnien. Som sagt, en fin dag.

Inga kommentarer: