måndag 15 mars 2010

Ett andra hem

Jag har hittat min nytändning i ateljén. De senaste dagarna har tillbringats där, med kortare pauser för diverse alkoholiserade fester. Jag jobbar på tre beställningar, och efter lite möda och stort besvär så blir de som jag vill. Att jobba i ateljén är mycket mer fokuserat än att jobba hemifrån, utan tvekan. Det blir ett jobb. Jag kopplar in Ipoden i högtalarna, brygger lite te, och sen går jag in i min bubbla. Nästa gång jag tittar ut genom fönstret så ser jag inte längre utsikten (som för övrigt är kick-ass) för det har blivit kväll. Jag gillar det som fan. Det blir en bra plats att hänga också, i bland kommer folk på besök och fikar lite. Lite som en ungdomsgård i miniatyr.

I natt satt jag uppe och höll M sällskap medan han packade det sista, och tidigt tidigt i morse åkte han till Svalbard. Nu kommer han vara borta i en vecka, och gissa var jag kommer spendera min tid...

Inga kommentarer: