söndag 21 mars 2010

Kong!

Om du bor i Malmö så tycker jag att du ska besöka Kong, om du inte redan har gjort det. Jag var där för första gången i går, och blev förförd. Som en stor hemmafest i denna labyrint av små ombonade rum. Så mycket vackra människor. Där fanns en värme och trygghet som praktiskt taget aldrig finns annars i utelivet, och utifrån dessa små rum med deras olika aktiviteter så formade besökaren själv sin kväll. Min bestod av flamsiga diskussioner i kuddhörn, konserter och möjligtvis lite spoken word, gruppsamtal inne i ett personalkök och dans i regnet. Ja och så en hel del öl. Kvällen inleddes med en känsla av trötthet och nedstämdhet, en känsla av att vilja släppa på spärrar och göra något otillåtet, något raserande, vara... reckless. Kong och ölen lindade sen in mig i en mjuk vagga av förtrolig vänskap och snällhet, så att jag sedan var så harmonisk och lugn att jag inte ens brydde mig om att det tog mig två timmar att ta mig hem. Så. Besök Kong.

Inga kommentarer: