fredag 1 augusti 2008

Hatbrott!

Jag känner mig så förbannat arg och kränkt, biter ihop käkarna tills det gör ont. Satt på pendeltåget från Lund i morse. Helt plötsligt kommer det in en afrikansk man med en bibel i handen och börjar predika om hur "Sweden will be vomited out of the mouth of Jesus" och fan vet vad. Slutar aldrig. Jag sitter precis framför honom. Folk skriker åt honom att hålla käften, han bara ler och fortsätter. Redan då kände jag mig jävligt provocerad, och våldförd på, för jag vill inte bli påtvingad din förvridna världsbild tack så jävla mycket. På ett tåg dessutom, man är fast, kan inte gå därifrån. Så börjar han prata om våra synder. Svenskar skiljer sig för mycket. Svenskar låter homosexualitet härja fritt. Denna "abomination". Jesus kommer kräkas ut oss ur sin mun. Där går jag ut ur vagnen, jag klarar inte mer. Mina händer skakar och pulsen dunkar, jag vill bara komma av tåget. Konduktören försöker få honom att sluta, han bara skakar av sig henne och fortsätter, ständigt leende. Han är oemottaglig, gått in i någon slags frenzy, och vad kan egentligen hända honom? Att polisen kommer, håller honom häktad i tre timmar, så är han inte svensk medborgare utan kanske dansk, och de skriver ett protokoll och så får han gå. Precis lagom för att hinna med ett nytt pendeltåg.

Jag är inte troende, men jag säger som Jonas Gardell: "Vi ska vrida Gud ur händerna på idioterna." Om vi är skapade i hans avbild, då är vi ALLA skapade i hans avbild. Och ändå står du där, och proklamerar hat. Jag tror inte Jesus hade hållt med.

M kollar på internet vad man kan göra. Tydligen får man som civil person gripa en individ om straffet kan innefatta fängelse. Hets mot folkgrupp kan ge fängelse upp till två år. Så om du stöter på en idiotpredikare på tåget nån gång, håll fast den jäveln tills polisen kommer. Han kanske inte blir straffad, men han blir i alla fall instängd en stund och det blir ett poäng i statistiken. Den här mannen gick lugnt av tåget när det kom fram till Malmö, ingen stoppade honom, han strosade bara lugnt iväg längs med perrongen.

2 kommentarer:

Hejhopp sa...

Va!? GUD vilken idiot! Shit, vad läskigt. Det finns verkligen människor som ser Sverige som något slags syndens näste...

Constantin: sa...

Ja, och det är väl inte någon slump direkt att de visar upp sitt fula tryne just under Prideveckan...