onsdag 13 augusti 2008

Indie är det nya svarta

Jag har gjort något helt nytt. Jag har beställt kläder från USA. Det finns ju en hel uppsjö med små e-butiker som säljer indiedesigners hemmagjorda grunkor, och är det något jag gillar så är det plagg som är gjorda hemma i någons kök, med egendesignade tryck som fixats på nåt lokalt litet tryckeri. Sånt är bra, sånt främjar mångfald, sånt ska man stödja, och det brukar jag försöka göra. Men det här var första gången jag beställde nåt från USA, och grejerna kom häromdagen. Jag köpte ett plagg som skulle ha ett stort svart tryck på sidan, ett djur. Fick plagget, rätt färg, rätt storlek... men ett helt annat djur! Det ena bor i havet, det andra i luften. Inte alls samma. Jag stod och stirrade på det en lång stund, och enades sen med mig själv om att jag gillade det ändå. Det kanske till och med är coolare, möjligtvis.

Jag köpte även en t-shirt till M. Min första riktiga present till M. Jag hoppas han gillar den, och INTE tar det som att jag vill uppdatera hans garderob. Jag föraktar heterobrudar som ska hålla på och forma sina pojkvänner, det är respektlöst och ger mig eksem. Just därför vill jag INTE att han ska tolka det på det sättet, så denna t-shirt kommer ges med en brasklapp. Men den är väldigt fin och precis hans stil. Kom hem karl, så ska du få se på fan!

Inga kommentarer: