fredag 22 augusti 2008

Jag minns dig naken

När du en gång har haft regelbundet sex med någon, och det sexet var bra, glömmer din kropp någonsin det? Jag träffar Mössan över en lunch. Med solen i ögonen kastar vi oss över våra bakpotatisar samtidigt som vi uppdaterar varandra om det som har hänt sen sist. Hon ger mig komplimanger för mitt hår. Jag smeker henne lätt över armen och säger att hon är len. Det finns ingen sexuell spänning mellan oss, men kroppen minns ändå. Hon är vacker, på ett sånt där okonstlat och självklart sätt. Hennes svarta täta ögonfransar har blekts av solen och är bruna längst ut. Hon berättar om en tjej som hon pratar med på QX som hon har blivit förtjust i, jag pratar om hur stort och underbart allt känns med M, och samtidigt ser jag framför mig hur jag lutar mig fram över bordet och kysser de där läpparna. För jag har varit där förut, jag vet hur mjuka de är, jag tycker så mycket om henne och jag vet hur bra hon kysser. Min kropp minns. Men vi är inte där nu, det är passerat, och det gör inget. Vi pratar tills hon måste rusa iväg för att hinna till ett möte. Jag traskar glatt tillbaka till kontoret, uppfylld av tillgivenhet och allmän livsglädje.

Inga kommentarer: