onsdag 27 augusti 2008

Flyga bort eller hetsäta

Det är grått ute och jag saknar mitt London. Jag önskar jag satt på ett sunkigt Ryan Air-plan på väg dit, just nu. Flygvärdinnorna pratar en helt obegriplig dialekt och luften är dålig, men känslan av frihet som resandet ger ligger ändå där och gör mig lite fnissig. Jag har inte varit där och hälsat på på länge nu, ett och ett halvt år sen. Att jag vill åka dit just nu är självklart sammankopplat med det faktum att nästa termin börjar på måndag. Hej pluggstress, hejdå fritid. Jag går in i det här med helt fel attityd, men jag lyckas fan inte uppbåda någon entusiasm just nu, jag vill bara vara klar med skiten. Få min legitimation, säga bye bye till universitetsvärlden. Minnas den med värme och sen vända den ryggen. För jag tycker inte det är så jävla upphetsande, jag vill hellre vara där ute, i verkligheten. Njeeee. Jag är gnällig, rastlös och trött. Jag sover dåligt just nu, vaknar hela tiden, rullar ihop lakanet till en skrynklig korv mellan mig och M. Vaknar med huvudvärk. Drömmer mardrömmar där jag alltid måste bevisa något som är omöjligt. Tradigt. Vill hetsäta en chokladkaka och skölja ner det med en chai latte te från Barista. Exakt så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men tjena.. chai latte på barista ä r fruktansvärt gott. MEn sockrigt!

Femininum sa...

Äntligen någon som känner som jag! Alla är så entusiastiska över skolstarten och jag känner bara "oh nej, vill inte vill inte vill inte".. Jag lever på hoppet att det kommer kännas bättre efter första veckan.