torsdag 4 augusti 2011

Sug mitt bröst

Träffade en mamma som ammade sin dotter tills hon var fyra. Och slutade inte för att hon tyckte att det var dags, utan för att hon var gravid igen. Alltså... det är nåt jävligt obscent med det där. När ungen kan gå fram till mamma, säga att hon är hungrig, klättra upp i knät, ta fram bröstet och mata sig själv... Eeeeww icky icky! Är ungefär vad jag har att säga om saken.

Jag tycker generellt sett att amning är en självklarhet, om det funkar, och det är helt sjukt att det i vissa länder är förbjudet att amma utanför hemmet (ex Australien) och att man i andra länder måste täcka över det (ex England, där ammande mammor på caféer gömmer sitt bröst och sitt barn under en sjal eller filt). Men det är ju en helt annan fråga. Om den där (i övrigt supertrevliga) mamman inte hade blivit gravid igen... hur länge hade hon ammat?

2 kommentarer:

h. sa...

Har du sett Little Britain när de verkligen drar det till sin spets? Nästan too much men ändå lite kul, fast äckligt!
http://www.youtube.com/watch?v=DuPBbFOiygo

Constantin: sa...

Gud jag hade faktiskt den sketchen i bakhuvudet hela tiden när jag skrev inlägget! The stuff nightmares are made of....