fredag 12 augusti 2011

Dream a little dream of me

Jag drömde om en stor herrgård ute på landet. Det var sommarnatt, och ungefär alla jag känner var samlade, uppklädda till tänderna, i den stora festsalen. Tänk gigantiska kristallkronor, tunga sammetsdraperier, gamla parkettgolv och palmer. Alla var verkligen där, alla H, alla B, alla T, alla Q, och alla heterosar. De lekte The Kissing Game. De dansade en otroligt vackert koreograferad dans, och när varje stycke var klart skulle man kyssa den som råkade vara ens danspartner just då. Alla var uppsluppna och pirriga, och samtidigt så hjärtknipande tjusiga. Jag hade på mig en midnattsblå aftonklänning med bara axlar och håret var ondulerat och prytt med en stor vit blomma. Dessvärre satt jag vid sidan om och vaktade Sigge. Det värkte i hela mig för jag ville så gärna vara med, men någon var ju (av någon anledning) tvungen att sitta där med Sigge.

Det behövs fan ingen drömtydare för att inse vilken känsla den drömmen gestaltade och vad som pågår i mig just nu.

Inga kommentarer: