söndag 21 augusti 2011

Parasit

Jag har en kompis som precis kommit hem från ett forskningsprojekt på nån ö i Afrika. Där blev han biten av denna, och är nu värd åt en liten koloni med larver som ska öppnas upp och tas bort. Jag har en morbid fascination för sånt där. Jag läste en bok en gång om nån som råkade ut för samma sak, en stor böld på armen som de trodde var en jätteovanlig fjäril så personen gick med på att fullfölja processen. Personen kände sig speciell, utvald och vacker trots smärtande böld (som jag tror gav värden hallucinationer också). Sen sprack den till slut, och det visade sig att den var full av fula spindlar. Besvikelsen.

2 kommentarer:

LePoop sa...

Nej men fy fan vad fruktansvärt vidrigt!!!

Constantin: sa...

Ja, och samtidigt jättefascinerande!

Eller det kanske bara är jag.