måndag 15 augusti 2011

Bombastiskt var ordet

Sommarens sista bröllop avklarat. Några vänner gifte sig på brudens släktgård, som jag hade trott var ett litet torp men visade sig vara just... en gård. Med egna sjöar. Notera att jag skrev det i plural. Det var bombastiskt. Middagen hölls i en gammal omgjord loge, och det hängde kristallkronor i taket. Min bordsherre var en lång och bredaxlad snubbe som bodde i Cambodja. Självklart ägnade vi hela middagen åt att diskutera fördelarna med att spendera längre perioder utomlands. Min resfeber är tillbaka, jag blir tunnelseende. Jag hade på mig en väldigt vid och somrig långklänning som var usel att dansa i. Var tvungen att hålla upp den, så hur mycket ghetto jag än försökte vara så såg det ut som att jag dansade linedance. Festen höll på tills morgonen, men jag och M kröp in i vårt tält någon gång runt fyra. Musiken dånade och nån galning körde runt på en fyrhjuling och brölade "visst vill du ligga med mig" eller vad den nu heter. Jag somnade som en bebis på valium.

Anledningen till att vi knoppade in medan festen var i full blom var att vi skulle upp vid nio och köra vidare till en släktfest. M:s farbror och faster fyllde 70. Återigen fann vi oss på en enorm gård, denna gång Eriksberg. Det var också bombastiskt men på ett helt annat sätt. Tyckte ändå man kunde se ett slags tema. Jag och M var rejält slitna och jag hasade omkring i gårdagens smink. Hade i alla fall vett att ta på mig deo. Vi fick skitgod mat. Sen fick vi se visenter och jag fick en officiell inbjudan till New York. Värre kan man ha det.

Inga kommentarer: