torsdag 6 september 2007

Working eight to eight

Allt jag gör den här veckan är att springa runt på föreläsningar hela dagarna, jobba på kontoret hela kvällarna, och där emellan välja tapeter, laga matlåda, läsa Beppe Wolgers memoarer och försöka hålla igång det där sociala. Jag är inte inblandad i ett enda lesbiskt drama, inte egentligen. Jag skulle kanske önska att det där sistnämnda var lite annorlunda, men i övrigt är jag riktigt nöjd. Nya utbildningen känns både spännande och stimulerande, oväntat på nåt sätt. Ser nästan fram emot de där vita träskorna och permanenten nu, särskilt om jag får ha på mig en sån där vit rock och ha pondus, men jag vet faktiskt inte om min yrkeskår har på sig rock. Blir ju töntigt om jag är den enda. Kanske får nöja mig med träskor. Och en namnskylt? Penna i bröstfickan? I bröstfickan på vadå? Scrubs har jag ju inte. Måste jag börja ha på mig skjorta? Betyder det att jag måste börja stryka mina kläder? Ja herregud, så många viktiga frågor som väntar på svar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig....Jätte mycket...I need some of your löv in my life...XXX P

Anonym sa...

Raring! Kom och hälsa på vettja! You know I'm your bitch.