onsdag 19 september 2007

Rapport från fakulteten

Japp, så har man kommit ut för halva den medicinska fakulteten. På en gång. Skönt att ha det avklarat, men fan vad det känns avigt det där ibland. Att jag, mitt i en intellektuell diskussion om något helt annat, måste stanna upp och redogöra för vad jag går igång på i sängen, för att mitt inlägg kräver det som bakgrund. Det är som om jag skulle sitta med en grupp filosofer som diskuterar Platon eller nån annan stofil i samma anda, och helt plötsligt avbryta för att utbrista "Men jag då! Kan ni tänka er, jag gillar att bli påsatt bakifrån!"

Nu är det klart att det inte bara handlar om sex. På många sätt så handlar det ju... om allt. Och just därför kommer det upp i diskussioner som handlar om helt andra saker än sexuell läggning. Men jag kan tänka mig att mina kursares första tankar handlar om följande: hur det går till rent praktiskt när jag har sex med en tjej, och att de inte hade kunnat gissa det genom att bara titta på mig. Alltså är jag reducerad till sexuell yta, och det hade helt klart kunnat vara värre, men det känns bisarrt att min sexualitet nu står som en skylt framför mig, och döljer personen bakom. Förhoppningsvis är det en snabb övergångsperiod.

Som vanligt när man börjar något nytt inom den akademiska världens, så skapas snabbt grupperingar. Jag är mycket nöjd med min, den ser ut så här:
  • flatan (jag alltså)
  • rockbruden, snygg som stryk
  • journalisten, har två bedårande mulattbarn
  • musikalartisten, syr sina egna kläder som Lena PH

Jag skulle vilja krama lite på dem för de är så fina, men vi har inte riktigt kommit dit än. Man vill ju inte vara den som kramar för tidigt, kan bli genant. Men de är fan de finaste tjejerna jag mött på länge, starka som fan och roliga så man får kramp i magen. ÅH, nu är jag alldeles rörd, nu måste jag gå och äta saltgurka.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. jag sitter och flinar för mig själv åt din komma-ut-bland-nytt-folk-historia. hejja dig. nu var det gjort i alla fall. kram.

Rim sa...

Hahah, ja, ibland blir man så rörd att ätning av saltgurka är det enda rimliga att göra! Hihihi

Dummie sa...

Jag diskutterade detta med att komma ut häromdagen. Jag vill inte bli reducerad till en sexualitet, jag vill i första hand vara en person! Medan mitt sällskap vill visa hela världen alla de sidor som gör henne till sig! Knepigt. Men intressant.

ajja sa...

Jag vet att du nämnt det, men har glömt när och hur, men var är det du ska bli när du slutat suga på saltgurka och bli sådär bedårande rörd?

Anonym sa...

dummie: Ja med tanke på att ens sexuella läggning inte är ett karaktärsdrag, så säger det ju väldigt lite om en som person. Men det är klart att det är en viktig del av ens liv, så ja, jag ser ditt sällskaps poäng också. :)

ajja: Du har glömt det eftersom jag aldrig har sagt det. Jag är superhemlig som Spindelmannen.

ajja sa...

Faan, ja har ofrivillig alzeimersch!

Constantin: sa...

ajja: Till skillnad från frivillig?

ajja sa...

ja men ja menade att du låtit bli att säga så det blev ju mer ofrivillig eftersom det inget fans att komma ihåg?