söndag 22 juli 2007

Mer fylle-sms åt folket!

I natt fick jag sex-sms från Mössan. Jag tror minsann att den prydliga lilla kvinnan var ute och rumlade, och efter en eftermiddag tillsammans då hon flinande kommenterat ett flertal av mina kroppsdelar, drar jag slutsatsen att hon har bestämt sig för att utnyttja min låga moral för att få till stånd en favorit i repris. Oturligt (?) nog var jag själv alldeles för full i kastrullen för att lyssna efter pipande mobiler, utan var fullt upptagen med att sjunga Uppblåsbara Barbara och balansera saker på näsan. Så tokrolig är jag, pling plong. Hade barnsligt roligt, men när jag sen på morgonkvisten snubblade hemåt och med ena ögat läste dessa sms, då var jag ändå tvungen att kalla mig själv för en rad fula saker för att jag hade missat ett sånt förträffligt tillfälle. Om man ska tänka på det rationellt och vuxet så var det kanske lika bra, för det hade kunnat komplicera saker och ting och kanske riva upp gamla sår och helt enkelt göra denna begynnande vänskap omöjlig, men ingen kommer någonsin bli tackad för att man har levt sitt liv med båda fötterna stadigt på mattan. Screw the matta, säger jag. Mer lust och fägring stor. Amen.

Inga kommentarer: