söndag 22 april 2007

Har hon en berguv i huvudet?

Systeryster har lämnat stan och jag känner mig asocial. Jag tror jag lider av en social överdos, och vill egentligen mest av allt sitta i soffan, glo in i väggen, och hålla käften i några timmar. Det är så jobbigt att vara snäll och trevlig flera dagar i sträck. Men som vanligt har hon uppdaterat mitt iTunes-bibliotek, och det gör mig till en nöjd lillasyster.

Fransyskan har friat till sin tjej. Förra veckan hade hon bestämt sig för att rådumpa henne och hoppa i säng med nån konstig liten brud som sniffar poppers. Hon hade visst tappat all attraktion för tjejen och ville helst inte behöva spendera några längre stunder med henne i samma rum, "eftersom hon var så tråkig". Nu ska de gifta sig. Hon verkar se det som en naturlig utveckling. Jag tror mitt ex är lite vrickad. Och då menar jag inte bara lite tokroligt crazy, utan lite sned i huvudet. Känns fint att veta att det är ett av de mönster jag faktiskt verkar ha brutit, Mössan är härligt befriad från mentala åkommor. Men det kanske är sånt som kryper fram med tiden, så det är bäst att inte ta ut segern i förskott.

Inga kommentarer: