onsdag 5 augusti 2009

Spännande grejer

Sitter på jobbet och känner mig oinspirerad. Vill inte jobba, bloggar hellre, men är en aningens trött på att älta mitt bajs. Snor en lista från Lepoop i stället:

Brukar du komma i tid? Till det mesta utom jobbet. Turligt nog jobbar jag flex.

Har du bra kondition? Nja. Kör mest på ren träskallighet.

När blev du fotad senast? På sämästärn, iklädd långfillingar och bonnakeps.

Hur känner du dig nu? Grinig.

Vanligaste färg på dina kläder? Finns ej. Kanske grön? Grå? Nej jag vet inte. Har inget tema.

Kan du laga mat? Ja, men det roar mig inte nåt nämnvärt.

Vad pluggar du? Något medicinskt, typ.

När och varför grät du senast? Det var nära på sämästärn, när jag var så utmattad att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Men på riktigt? Nån månad sen. Jag låg hemma i soffan med mensvärk och tittade på nåt amerikanskt romantiskt dravel. Jag är väldigt lättrörd när jag har mens.

Hade du en bra kväll igår? Nej, inte riktigt. Kände mig trött och sliten och irriterad på M. Han hade inte gjort nåt, men jag hade behövt vara själv en kväll. Satt ute på balkongen och rökte, åt tomater (vår tomatplanta är stor som en ek) och läste tidning.

Din favoritdryck på morgonen? Te. Helst från Celestial Seasons, helst örtte, helst starkt.

Är du nyttig? Ja. Förutom en viss glassfetish så är jag nog rätt noga med vad jag stoppar i mig tror jag.

Är du blyg? Ja, fast jag framstår nog inte som det, så jag tror det oftast tolkas som ointresse eller nonchalans.

Vilken tid gick du upp idag? 07.21

Vilket tv-spel spelade du senast? Grand Theft Auto, nån version.

Vilket tv-spel är ditt favoritspel? Fransyskan hade ett X-boxspel som utspelade sig i nån slags asiatisk fantasyvärld. Minns inte vad det hette, men jag snöade in på det totalt och spelade det från början till slut, om och om igen.

Hur mycket krävs för att du ska bli full? En vinare och en starköl. Eller om jag är trött/hungrig/speedad: två tequila.

Var du på festival i somras? Alas, no.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ringer oftast ingen när jag är mitt uppe i det, men sen när jag har lugnat ner mig lite har jag turen att ha en hel liten arsenal med folk som oftast är villiga att lyssna på mitt orerande.

Vad skulle du behöva nu? En fika med nån som känt mig länge. Och lite tunna plagg till nästa veckas solsemester.

Vad var det första du sa i morse? "Jaaaa, nu är jag det."

Har du sovit i din egen säng inatt? Ja.

Har någon annan sovit i din säng inatt? Ja, eller... tekniskt sett så var det jag som sov i HANS säng. Min har vi (gulp) kastat.

Vad ser du fram emot mest denna vecka? Det är en vilovecka. In between things. Det räcker bra så.

Nu är listan slut.

Inga kommentarer: