tisdag 25 augusti 2009

Roten till allt ont

M har börjat med en störig grej. Han har de senaste månaderna försökt införa high fiven i samtal, och kastar in dem lite då och då. Det behöver inte finnas någon logisk anledning. Jag svarar nästan aldrig på hans high five för jag tycker inte vi ska uppmuntra sånt oanständigt beteende, varefter han ger mig ett uppmuntrande/vädjande/desperat leende och utbrister "Don't leave me hangin'!". Jag lämnar honom alltid hängande. Nu har han börjat ta saken i egna händer, bokstavligen talat, för när jag inte high fivear tillbaka ropar han "high one!" och klappar till mig i pannan.

Nu har hans ständiga bitchslappande av min pannlob gett mig svininfluensan. Möjligtvis. Det är i alla fall inte uteslutet. För att inte riskera att smitta mina småföräldrar till kollegor så ligger jag idag hemma och sunkar, med min potentiella svininfluensa som antagligen bara är en förkylning. Men man vet aldrig, fadern min fick en släng av den för ett tag sen. Han hade visserligen INTE blivit bitchslappad i pannan av min sambo, men det bevisar ingenting. Ingenting.

1 kommentar:

Dummie sa...

Småföräldrar! hahaha.... Bra uttryck!