fredag 21 augusti 2009

Öl, sås, kiss och andra kroppsvätskor

Igår var jag och M på afterwork på en konsultbyrå där en av hans kompisar jobbar. Det var brats i mängder, men ölen och musiken flödade (vem kan motstå "My Sharona"?), så vi var nöjda. Hittade en balkong och drack oss fnissiga i kvällssolen. Babblade om allt från vedspisar till burleskdans, och allmänt njöt av varandras sällskap. Det stavas nytändning, damer och eventuella herrar. Inte för att det har framgått i den här bloggen att det har behövts, men det har det. Inte så att vi har stått och vacklat, men... vi tappade bort varandra lite den här sommaren, det har varit så mycket att fixa med hela tiden. Nu är vi tillbaka i full swing. När bratsen hade tröttnat och ville gå hem så gick vi ut på stan och spanade in Malmöfestivalen. Köpte oss varsin kinalåda och jag hällde hela innehållet i min över mig själv. Skrattade så vi fick ont i magen och jag faktiskt, på riktigt, höll på att kissa på mig lite grann. Jag klär inte alls i jordnötssås. Sen åkte vi hem och lekte Discovery Channel. Aaaah, the glory of it all.

2 kommentarer:

Femininum sa...

Åh, jag behöver också en nytändning! Hur får man det? Finns det någon färdig formel liksom?

Constantin: sa...

Fan vad fint det hade varit om det fanns en formel! I vårt fall tror jag nya intryck (på varsitt håll), parat med flams och lite alkohol, funkar rätt bra. Handlar det inte mycket om att bryta sig loss ur vardagsrutinerna?