måndag 3 september 2012

Vad som egentligen pågår

Symptom:
  • magont à la magkatarr
  • monumental trötthet
  • halsbränna
  • värkande bröst
  • värkande äggstockar
  • svettningar
  • darrningar
  • yrsel
  • kraftigt illamående
  • förstoppning
  • förvirrat luktsinne
  • förkrympt blåsa
Diagnos:
  • graviditet
Jag är så jävla mycket på tjocken. Jag är fortfarande i den där osäkra zonen då konventionen säger att man ska vara hemlig, men vi skiter i det va? Jag är alldeles för självömkande just nu för att hålla käften. Bestraffningen för att vi visst är bebismaskiner (bingo på första försöket) är att jag samlar på mig SAMTLIGA gravidsymptom. Känner mig så jävla sexig. Förstår verkligen vad folk menar när de säger att gravida kvinnor får en särskild lyster.

8 kommentarer:

Sanna sa...

Jag körde också alla symptom man kunde få, sådär så man riktig äääälskade att vara gravid. Not.

Men resultatet blev bra. Ungefär som att långdraget vaxa benen.

Grattis! :)

Ps. Håller alla tummar för att du tar dig ur den osäkra zonen med allt i behåll. Förnuftet går dock lite förlorat i hormonstormarna.

Anonym sa...

Okej. Bra eller? Är det första gången?

Linnea sa...

:D :D :D :D

GRATTIS!! :D

h. sa...

Oj wow, grattis!

Constantin: sa...

Sanna: Och jag som aldrig har vaxat benen. Men de säger ju att det blir bättre längre fram? Jag griper efter halmstrån!

vilkenchula: Första gången, och ja det är en bra grej, om jag bara lyckas hålla mig borta från att spy på bussen. :)

Linnea, h.: Tack! :)

Sanna sa...

Jag vaxade benen för första gången på mina 28 år inför vår lilla familj utlandssemester. Det var inte värt det!

Men gravid är värt allt elände å andra sidan.

Mrs Oikari sa...

Nämen det här hade jag missat. Vad kul!! Grattis!

Med Y spydde jag mitt på trottoaren. Hehe.

Constantin: sa...

Mrs Oikari: Tack! Ingen spya än, men jag räknar kallt med att den kommer när det är som mest olägligt. Varför då inte på en trång buss på motorvägen?