torsdag 27 september 2012

Consider it done

Jag fick champagne och champagneglas, jubel och kramar på vårt morgonmöte i dag! Det är tydligen sånt man får räkna med när man har blivit fru. Mötet präglades annars av, som vanligt, tråkiga besked och oro, så jag drämde till och kom ut som gravid på kuppen. Ständigt dessa garderober som man kliver ut ur, det är ett livslångt åbäke! När man är gravid så får man tydligen också jubel. Några kollegor hade redan anat, för tydligen börjar jag bli lönnfet på vissa specifika områden. Börjar jag få gravidmage trots allt? Tydligen så "putar" det. Herregud vad det här med att vara på tjocken gör en självupptagen, bokstavligen talat navelskådande!

I går kväll lagade min fina mamma raggmunk till mig. Kan inte komma ihåg sist jag åt det. Egenrörda rårörda lingon till det. Sen babbel resten av kvällen. I kväll ska vi få våra fötter behandlade av ett gäng små små fiskar som äter död hud, och sen ska jag bjuda henne på middag. Varför envisas mina föräldrar med att bo kvar i mitt barndomshem? Varför flyttar de inte efter mig? Dåligt beteende. Vi borde bo nära.

Inga kommentarer: